Телефон (Viber): +38 (095) 219-33-92
Івано-Франківськ вул.Дністровська, 45а, офіс 18

Відкрити фірму в Польщі 1300€

Оформлення податкового номеру в Польщі (PESEL+MELDUNEK) 100€

Словацьке ВНЖ на основі підприємництва 2500€

Юридична та бухгалтерська підтримка в Україні,Польщі, Німеччині, Чехії, Естонії 150€

Електронний цифоровий підпис (ключ) EPUAP 100€

Останнім часом все більше українців задумуються над відкриттям власного бізнесу на просторах Європейського Союзу. ЄС славиться стабільністю економіки і досить непоганими перспективами розвитку бізнесу. Серед багатьох країн ЄС, часто люди віддають перевагу саме Польщі. Польща - це країна, яка всього за 16 років змогла стати 16 республікою в рейтингу найбільш розвинених економік світу.

Відкрити фірму в Польщі можуть як резиденти цієї країни, так і піддані інших держав. Для відкриття фірми в Польщі іноземним громадянам потрібно зібрати необхідний пакет паперів і пройти кілька нескладних процедур по реєстрації компанії. Але варто пам'ятати, що до потенційного бізнесмена з боку Польщі є деякі вимоги.

img img

Основними вимогами є: Повнолітній вік іноземця. Наявність закордонного паспорта. Головна вимога до документа полягає в його терміні дії. Документ повинен бути придатним протягом перших 1.5 років з дати подачі паперів, на реєстрацію фірми в Польщі. Наявність досвіду ведення бізнесу на просторах рідної держави.

Як показує практика бізнесменам не варто відкривати великі компанії. Починати власний бізнес потрібно з чогось невеликого. Іншими словами, варто відкривати фірму малого бізнесу. Дуже недорогими в плані відкриття, але досить прибутковими є підприємства, що займаються сферою обслуговування (невеликі кафе, хостели, міні-готелі).

Відкрити фірму в Польщі, Естоніїї та Литві.

Якщо хочете офіційно працювати та провадити діяльність в Польщі, Естонії та Литві та інших країнах Євро Союзу, то Вам потрібно відкрити фірму в одній з цих країн.

Перевагами відкритої фірми в одній з країн Шенген Зони:
  1. Є право офіційного довго тривалого перебування;
  2. Отримання візи на ведення діяльності або робочої, а потім і карти побиту на 1-3 роки;
  3. Доступ до кредитних та лізингових коштів в Європейських банках, що дає змогу зекономити на власних коштах та вкласти в робочі потреби, державні гарантії повернення вкладів;
  4. Відправляти своїх працівників в відрядження в інші країни Євро Союзу (Данія, Швеція, Бельгія, Німеччина…);
  5. Чкщо буде вид діяльності – агенція працевлаштування, то можна давати працівників в лізинг та заробляти на цьому;
  6. Укладати самому прямі контракти і отримувати більше доходу, чим у вигляді заробітної плати, як найманий працівник.
Перед відкриттям фірми потрібно:
  1. Мати 18 років, тобто бути повнолітнім і діючий закордонний паспорт;
  2. Обрати для себе вид діяльності, тобто чим хочете займатись чи що хочете виготовляти, продавати, які надавати послуги;
  3. Який буде обсяг в місяць наданих послуг чи виконаних робіт чи проданих товарів – від цього залежатиме сума податків та розмір оплати бухгалтерських послуг;
  4. Скільки буде офіційно оформлених працівників і на який договір їх оформляти – від цього залежатиме сума податків і розмір оплати послуг кадрового;
  5. Чи буде офіс реальний (для кадрової агенції-оренда приміщення) чи віртуальний – надаємо ми по договору і оплата однократно в розмірі 700 злотих (і може змінюватись згідно умов договору);
  6. Чи буде транспорт на фірмі власний, орендований чи в лізингу – цим збільшите свої витрати і зменшите податки на доходи;
  7. Мати 5000 злотих стартового капіталу;
  8. Придумати назву фірми та кого взяти ще в засновники до спілки.
Якщо маєте вище перераховане, то можемо перейти до наступного кроку – підготовка документів до реєстрації:
  1. Паспорт громадянина України (з вклеєними фотографіями по віку) або айді карта з додатком;
  2. Діючий закордонний паспорт;
  3. Ідентифікайний код;
  4. Email та контактний номер телефону;
  5. Аванс 600€ для підготовки документів (статуту, програму дій, запит в суд та інші підготовчі дії та документи);
  6. Для термінового відкриття фірми і спрощеної процедури, потрібно отримати податковий номер та прописку в Польщі (PESEL + MELDUNEK, що це таке дивись в закладці бухгалтерські послуги) після їх отримання за 2 тижні буде зареєстрована фірма;
  7. Відкрити картковий рахунок в Польському банку.

Наступний крок – це за допомогою бази даних Krajowy Rejestr Sądowy (абревіатура – KRS). Цей момент знаменує собою початок офіційного існування ТОВ (SpolkazOO), тобто воно визнається юридичною особою, правовим суб’єктом.

У фірми, яка планує зареєструватися, вже повинні бути:

  • Статутний капітал;
  • Програма дій;
  • Установчий договір.

Назву фірмі можна давати будь-яку, але необхідно вказувати форму власності. Позначити ці відомості можна в розгорнутому вигляді (Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością), скорочено (spółka z o.o.) або абревіатурою (sp. z o.o.). Обмеження відповідальності передбачає, що члени ТОВ не ризикують своїм майном. Даний привілей накладає обов’язок вести розрахункові книжки, що є її недоліком.

Наступний крок – реєстрація фірми

Реєстраційне посвідчення;
податковий/статистичний (NIP, Regon) номери.

Відправкою даних, що надійшли, та заяв в інші фонди займається Суд. У новоспеченого власника фірми чекають турботи: потрібно подбати про печатки (ціна її виготовлення становить приблизно 50 злотих) і відкрити банківський рахунок для юридичних осіб (вартість цієї послуги відрізняється в різних банках).

  1. Послуги перекладача орієнтовно 200 PLN.
  2. ТОВ підлягає реєстрації в KRS (так іменується Судовий Реєстр). За процедуру доведеться заплатити приблизно 617 PLN. Інший внесок, сумою 100 PLN, робиться рахунок того, що в урядовому друкованому виданні, іменованому MonitorSądowy i Gospodarczy, розміщується оголошення. Факт оплати підтверджується видачею таких атрибутів:
  3. Оплата за віртуальний офіс – річна складає згідно договору, орієнтовно 700 PLN/рік одноразово.
  4. Оплата за бухгалтерські послуги - залежно від кількості проведених документів – 300-350 PLN.
  5. Оплата нотаріусу за посвідчення статуту і довіреності на проведення юридичних дій орієнтовно 631 PLN.

Існує варіант з особистої реєстрацією ТОВ, але якщо обставини не дозволяють самостійно з’їздити до Польщі, право на офіційну фіксацію факту створення фірми можна передати довіреній особі. Українці практикують реєстрацію підприємства за дорученням досить часто. Оформити всі документи (особисто або за допомогою довіреної особи) можна дуже швидко – за один день. В цілому, термін реєстрації становить близько місяця:

  • 7 днів – попередні процедури, підписання договору, унесення певної суми;
  • 14 днів (максимум) – реєстрація, проходила допомогою оформлення в нотаріаті;
  • 5 тижнів – у разі реєстрації ТОВ в Інтернеті. Право перебувати постійно (або тільки деякий час) на певної території видобувається зазвичай протягом півроку.

Після цих проведених процедур і оплат, потрібно одразу зробити електронні ключі, для подання звітності в уряди та державні органи (вартість визначається на місці відповідно до вибраної фірми або безкоштовно в банку, який уповноважений epuap).

Податки в процесі діяльності:

Компанії в Польщі платять податок на прибуток організацій (CIT) за єдиною ставкою 19% з отриманого доходу від бізнесу, а фізичні особи можуть обрати податок з фіксованою ставкою 19% з більшої частини доходу від бізнесу. Дохід визначається як різниця між податковими надходженнями (податковими доходами) і податковими витратами в податковому році. Зверніть увагу, що деякі звичайні витрати на ведення бізнесу заборонені для цілей оподаткування, наприклад, штрафи, відсотки за несвоєчасну сплату податку; тому вони не зменшують оподатковуваний дохід.

Партнерства не платять податок на прибуток організацій. На практиці будь-який дохід, отриманий партнерством, розподіляється між його членами, оподатковується і утримується з них, тому подвійного стягування податку на прибуток не відбувається, як це може бути у випадку компанії і її акціонерів. З іншого боку, члени партнерства повинні платити податок на фактичний прибуток партнерства, навіть якщо цей прибуток ще не був розподілений між партнерами.

Якщо є дохід, отриманий протягом податкового року, платник податків повинен виплачувати щомісячні аванси (існує можливість вибору щоквартальних авансів при відкритті бізнесу і на початку кожного податкового року). Більше того, стартап може скористатися спеціальною пільгою, на підставі якої він не платить податок на прибуток з доходів, отриманих протягом другого податкового року; ця сума має бути виплачена рівними частинами протягом наступних податкових років.

Якщо бізнес на початковому етапі створює податковий збиток (тобто Податкові витрати перевищують доходи), він може бути перенесений на 5 податкових років, що настають за роком, в якому був понесений податковий збиток. Однак сума доходу, яка може бути вирахувана в даному році через податкові збитки, не повинна перевищувати 50% від суми збитків, тому найкоротший період для врегулювання податкового збитку за даний рік становить 2 податкових роки. Будь-які зміни в складі акціонерів не впливають на право на використання податкових кредитів, але податкові збитки втрачаються в більшості угод з реструктуризації (при злиттях і поглинаннях), включаючи, наприклад, взяття керівництва іншою компанією з податковим збитком.

Через правила оподаткування найбільш популярними формами ведення бізнесу для компаній-початківців є товариство з обмеженою відповідальністю (Sp. Z o.o.) і командитне товариство (Sp.k.), хоча існує кілька інших моделей, які можуть бути корисні на практиці в залежності від бізнес-кейса.

Sp. Z о.о. виплачує 19% податку на свій прибуток, а розподіл дивідендів акціонерам обкладається 19% польським податком на дивіденди (якщо акціонером не є компанія з ЄС, що володіє щонайменше 10% акцій при додаткових умовах або угода про уникнення подвійного оподаткування знижує ставку податку на дивіденди).

Фінансування бізнесу

Існує кілька типових способів введення коштів в стартап, в тому числі:

  • Збільшення статутного капіталу компанії / товариства: одержувач повинен заплатити тільки 0,5% гербового збору при збільшенні статутного капіталу.

Приклад: сума податку зазвичай становить 5 злотих на кожні 1 000 злотих збільшення статутного капіталу. Однак в разі товариства з обмеженою відповідальністю акції номінальною вартістю 1 000 злотих можуть бути придбані з премією за акцію, тобто акціонер платить не 1 000 злотих, а, наприклад, 2000 злотих за них. В такому випадку емісійний дохід не оподатковується, тому, якщо компанія отримує 2 000 злотих, сума, з якої сплачується гербовий збір, становить всього 1 000 злотих.

  • Кредит акціонера/партнера - цей метод фінансування є набагато більш ефективним з точки зору оподаткування, оскільки позичальник виплачує відсотки, які можуть знизити його оподатковуваний дохід. Тим не менш, мають братися до уваги деякі обмеження, особливо так звана тонка капіталізація в разі Sp. Z o.o. З точки зору гербового збору, прямі позики акціонерів, що надаються Sp. Z o.o., не обкладаються податком, тоді як позика, надана товариству, тягне гербовий збір в розмірі 0,5%. Зверніть увагу, що іноземні кредитори можуть додатково зазнати витрат у вигляді 20% польського податку на прибуток при отриманні відсотків, якщо не може бути застосовано виняток, що базується на законодавстві ЄС, або зниження ставки податку на підставі угоди про уникнення подвійного оподаткування.
  • Неакціонерний кредит зазвичайвключає 2% польський гербовий збір за принципом позики, який оплачується позичальником, але, наприклад, банківські кредити не обкладаються податком. У випадку p.Z o.o. слід також перевірити корпоративні зв'язки між кредитором і позичальником, оскільки позики, надані непрямими акціонерами, які опосередковано володіють 25% акцій позичальника, розглядаються як позики акціонерів. У випадку іноземного кредитора також слід проаналізувати податок на прибуток.

VAT(ПДВ) - податок, що стягується з поставок товарів і послуг

Польський ПДВ відповідає правилам ЄС і, в основному, охоплює будь-які поставки товарів і послуг в Польщі. Ставки ПДВ на 2015 рік:

Ставки ПДВ Приклади
23% - стандартна ставка Більшість товарів і послуг
8% Деяке медичне обладнання, медикаменти та ін.
5% Необроблена їжа
0% Поставки товарів / послуг в межах ЄС, експорт товарів
Звільнено Фінансові, освітні або медичні послуги


  • Платник податків додає вихідний ПДВ до чистої ціни будь-яких продажів (тобто Поставок товарів або послуг). У більшості випадків стартапи звільняються від ПДВ до того часу, поки їх оборот не досягне 150 000 злотих на рік, але слід проаналізувати, чи має сенс з самого початку відмовитися від цієї пільги, особливо коли стартап платить вхідний ПДВ за закупівлями і має клієнтів, які є платниками ПДВ. Якщо ви є платником ПДВ, звільненим від сплати ПДВ, ви не нараховуєте вихідний ПДВ з ваших продажів, але одночасно ви не можете вирахувати вхідний ПДВ з ваших покупок; вхідний ПДВ - це просто вартість, яка може бути вирахувана з виручки для цілей податку на прибуток, що є менш ефективним.
  • Вхідний ПДВ, що сплачується при купівлі товарів/послуг, може дозволити вам вирахувати вихідний ПДВ, накладений на продаж, оскільки ці придбання відносяться до оподатковуваних продажів. Це означає, що, як правило, ви не можете вирахувати вхідний ПДВ за закупівлями, що використовуються для виконання діяльності, звільненої від ПДВ. Крім того, незважаючи на те, що купівля безпосередньо пов'язана з продажами з використанням ПДВ, застосовуються деякі винятки.

Приклади: Ви не можете вирахувати вхідний ПДВ, зокрема, з рахунків за готелі чи ресторани і, як правило, можете вирахувати тільки 50% від вхідного ПДВ на паливо для легкових автомобілів.

Перевищення вихідного ПДВ над вхідним ПДВ сплачується в податкову інспекцію. У разі, якщо вхідний ПДВ вище, ніж вихідний ПДВ в конкретному місяці/кварталі, платник податків має право обрати, чи хоче він:

  • Перенести перевищення вхідного ПДВ на наступний період (и), коли воно може бути зараховане при виході продукції; або ж
  • Надіслати запит до податкової інспекції про відшкодування вхідного ПДВ, що зазвичай передбачає аудит ПДВ. ПДВ зазвичай повертається протягом 60 днів і може бути відшкодоване протягом 25 днів (якщо всі рахунки оплачуються банківським переказом), але в разі відсутності продажів в зазначений період термін повернення становить 180 днів. В останньому випадку платник податків повинен розглянути можливість виконання операції з ПДВ, перш ніж просити про повернення, щоб вимагати відшкодування протягом 60 днів.

VAT (ПДВ) сплачується щомісяця, але ви можете обрати квартальний розрахунок - в останньому випадку необхідно ретельно спланувати грошовий потік, щоб уникнути ситуації, коли у стартапа відсутні кошти для сплати податку.

Оскільки під час перевірок польські податкові органи використовують формальний підхід, особливо іноземним інвесторам, які започатковують бізнес в Польщі, слід приділити особливу увагу двом аспектам ПДВ:

  • Касовий апарат (kasarejestrująca) - як правило, продаж товарів/послуг фізичним особам, які не здійснюють комерційну діяльність, реєструється в касовому апараті; існують серйозні штрафи за недотримання правил касового апарату.
  • Кредитні ноти - на відміну від багатьох країн ЄС, коли платник ПДВ видає кредитну ноту, виправляючи помилку або надаючи знижку, така операція повинна бути оформлена спеціальним коригувальним рахунком (fakturakorygująca), який є досить формалізованим. У більшості випадків клієнт повинен підтвердити, що він отримав коригувальний рахунок; інакше виправлення не може дозволити нам коригувати наші розрахунки з ПДВ.
Деякі інші польські податки, про які ви повинні знати
Назва податку База нарахування податку
Податок на нерухомість (RET) Податок на нерухомість (RET) -Податок стягується з володіння землею, будівлями і деякими об'єктами нерухомості.
- Сума податку розраховується виходячи з площі землі, будівель і податкової вартості будівництва.
Акциз -Податкові збори на виробництво або постачання певних обраних товарів, наприклад, палива.
-Польське законодавство, що відповідає правилам ЄС.
Податок на вантажні автомобілі - Податок стягується з власників вантажних автомобілів, автобусів і причепів.


Корисні посилання для користування в процесі діяльності:

Перевірити сплату зарплатних податків можна через E-PUAP або PUE.

А також можна зареєструвати фірму особисто через інтернет в Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Допомога в оформленні візи в Івано-Франківську

Інформаційно-туристична агенція Ozaran пропонує своїм клієнтам послуги з оформлення візи в країни ЄС а також в Америку, Канаду, Китай і Великобританію. З нашою компанією питання про те, де і як отримати візу, не є проблемою: фахівці компанії допоможуть максимально прискорити і спростити складну процедуру оформлення візи.

Наші послуги